مقایسه محصول

کابل cat8 یا کت8 چیست و چه مزایایی دارد؟

فهرست مطالب

کابل شبکه یکی از لوازمات ضروری است که امروزه بیشتر مورد استفاده عموم مردم قرار می‌گیرد. کابل‌های شبکه دارای انواع مختلف و بسیاری هستند که ما در این مقاله شما را با یکی از کابل‌های شبکه جدید به نام کابل cat 8 آشنا می‌کنیم.

کابل cat 8 یکی از بهترین و به‌روزترین کابل‌هایی است که برای استفاده در شبکه تولید شده است. این نوع کابل از چند نوع زوج بهم تابیده به وجود آمده است. کابل‌‌های شبکه یک میدان مغناطیسی مخصوصی دارند که قادر هستند در آن با یکدیگر تعامل داشته و حرکت داشته باشند. این کابل به علت جدید بودن هنوز وارد بازار مصرف نشده است و هیچ‌کس با آن آشنایی چندانی ندارد.

اگر شما هم قصد دارید اطلاعات بیشتر و کامل‌تری راجع به کابل شبکه cat 8 به‌ دست بیاورید، با ما در ادامه مقاله همراه شوید.

شبکه و کابل ‌‌های شبکه

مهندسان پس از تحقیقات فراوان به این فکر افتادند که کابل‌هایی طراحی کنند تا با استفاده از آن‌ها، بتوانند درون شبکه خود اطلاعاتی را با استفاده از این کابل‌ها رد و بدل کنند و پس از طی کردن مراحلی با کمک یکدیگر توانستند تا کابل‌هایی به منظور انتقال داده اختراع کنند.

از کابل‌های اختراع شده می‌توان به CAT 6، CAT 7، CAT 8 و… اشاره کرد که CAT 8 یکی از جدیدترین و بروزترین کابل شبکه‌ای است که با استفاده از آن امکان انتقال داده‌ها کاری بسیار آسان بوده و انجام آن فقط چندین ثانیه طول خواهد کشید.

کابل cat 8 چیست؟

این کابل یکی از انواع کابل‌های شبکه است که برای مسافت‌های کوچک مورد استفاده قرار می‌گیرد. کابل cat 8 دارای نوع‌های گوناگونی است که هریک از آن‌ها از ویژگی‌های منحصربه‌فردی برخوردار هستند. اکثرا از این نوع کابل‌ها در مقیاس و مسافت کم استفاده می‌شود تا بهتر بتوانند پاسخگوی نیاز شبکه باشند و عملکرد خوبی داشته باشند.

این کابل از قدرت و مقاومت بالایی نسبت به سایر کابل‌های تولید شده دارا است و از سرعت 25 تا 40 گیگابایت در ثانیه طراحی و ساخته شده که از میزان فرکانس 2000 مگاهرتز هم برخوردار است.

میزان پهنای باند و فرکانس کابل شبکه cat 8 بسیار بالا است، به شکلی که دو برابر سایر کابل‌های شبکه است. ظاهر و تیپ کابل cat 8 دقیقا مشابه کابل‌های قدیمی است ولی نوع عملکرد و کارکرد آن با سایر کابل‌ها بسیار متفاوت است.

کابل شبکه cat 8 از سازگاری و دوام بالایی برخوردار است و قادر است تا درکنار سایر کابل‌ های شبکه قرار گرفته و با آن‌ها از میدان مغناطیسی موجود عبور کند. کابل Cat 8 یکی از انواع کابل ‌های شبکه است که از آن در شبکه اترنت به منظور انتقال دادن داده و… استفاده می‌کنند.

این کابل به علت جدید و منحصربه‌فرد بودن، حتما از میزان قیمت بالایی برخوردار خواهد بود و درصورت ورود به بازار باید منتظر شنیدن قیمت‌های بالایی از سوی فروشندگان آن باشیم. از این کابل‌های شبکه در مسافت‌های کوچک و کمتر استفاده می‌شود، به همین دلیل است که اصلی‌ترین کارکرد این نوع از کابل‌ها در مرکز داده‌ها است.

همچنین لازم به ذکر است که می‌توانید کابل cat 8 را تا اندازه 30 متر درون شبکه استفاده کرده و نصب کنید تا بتوانید از آن استفاده کنید و باید بدانید که میزان و تعداد کانکتورها در کانال‌های موجود کابل cat 8 برابر 2 است.

1 1 - کابل cat8 یا کت8 چیست و چه مزایایی دارد؟

نکات مهم در انتخاب کابل cat 8

نوع کابل در شبکه یکی از مسائل بسیار مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد. شما باید تلاش کنید که در شبکه‌های خود از کابل‌های با کیفیتی استفاده کنید تا هم سرعت خوب و هم پهنا و فرکانس بالایی داشته باشد. در صورتی که در شبکه از کابل نامناسبی استفاده کنید، بعدا درهنگام نصب و شروع به کار کردن شبکه خود، به مشکل خواهید خورد و برایتان دردسرساز خواهد شد.

بسیاری از کابل‌های شبکه مشابه هم هستند و تشخیص آن‌ها از یکدیگر کار سختی است ولی درصورتی که یک فرد مشغول در این حوزه باشید، توانایی این را دارید که آن‌ها را از یکدیگر تشخیص داده و انتخاب درستی داشته باشید.

انواع کابل cat 8

این کابل به دو کلاس تقسیم بندی شده است که به شرح زیر هستند:

Cat 8.1

در این مدل از کابل‌ها، سوکت‌های ساده مورد استفاده قرار می‌گیرد که این سوکت ساده همان GG—45 است. همچنین لازم به ذکر است که در کابل‌های CAT 8.1 شیلدهای U/FTP و  F/UTP مورد استفاده عموم افراد قرار می‌گیرد.

Cat 8.2

در این مدل از کابل‌ها، سوکت‌ CAT 8.2 استفاده می‌شود. این کابل شبکه از سازگاری و دوام بالایی برخوردار است. میزان سرعتی که با این نوع کابل می‌توان اطلاعات و داده را منتقل نمود 40 گیگابایت بر ثانیه است که می‌توان این کار را از سرعت 20 تا 36 متر انجام داد. در این نوع کابل، از کانکتورهای GG45 و TERA و همچنین از شیلدهایی به نام S/FTP و F/UTP استفاده شده است.

2 - کابل cat8 یا کت8 چیست و چه مزایایی دارد؟

مزایای استفاده ازکابل cat 8

کابل cat 8 هم مانند سایر لوازم‌ها دارای مزیت و ویژگی‌هایی است که این کابل را نسبت به سایر کابل‌های مورد استفاده در شبکه متمایز می‌کند. در ادامه به بررسی برخی از مزیت و ویژگی‌های این کابل می‌پردازیم.

  • کابل cat 8 با برخی از سایر کابل‌ها سازگار است وشما می‌توانید آن‌ها را در کنار هم قرار داده و مورد استفاده قرار دهید.
  • این کابل شبکه مجهز به شیلدی با دوام و پایدار است که در مقابل ایجاد نویز و هر مسئله دیگری محافظت می‌کند.
  • کابل شبکه cat 8 از امکان وصل شدن به رایانه، سیستم‌های صوتی و تصویری و… برخوردار است.
  • سیم‌های این کابل شبکه به حفاظ الکتریکی مجهز هستند تا او را از هر خطری حفاظت کنند.
  • بر روی این کابل یک شیلد یا همان محافظ کشیده شده تا از بروز هرنوع آسیبی جلوگیری کند.
  • از این مدل کابل در مسافت‌های خیلی کم استفاده می‌شود.
  • کابل شبکه cat 8 هم در شبکه‌های قدیمی و هم در شبکه‌های جدید مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • این کابل شبکه از میزان فرکانس و پهنای بالایی نسبت به سایر کابل‌ها دارا است.
  • کابل شبکه cat 8 از میزان سرعت بالایی برخوردار می‌باشد.

سخن پایانی

کابل cat8 یکی از انواع مختلف کابل‌های شبکه است که در دست تولید است و هنوز وارد بازار نشده ولی لازم به ذکر است که این نوع کابل شبکه به زودی وارد بازار مصرف خواهد شد و شما می‌توانید از آن استفاده کنید. این کابل دارای دو نوع است که هریک از آن‌ها دارای مزیت و ویژگی‌های بسیاری هستند.

این نوع از کابل شبکه یکی از جدیدترین‌ کابل‌های تولید شده‌ای است که به منظور انتقال داده در شبکه‌ استفاده خواهد شد؛ ولی لازم به ذکر است که این کابل به علت پیشرفته و بروز بودن حتما میزان قیمت بالایی را خواهد داشت.

امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید و توانسته باشیم تا اطلاعات مفیدی را در اختیار شما عزیزان قرار داده باشیم.

منیع : https://www.cablesandkits.com/learning-center/what-are-cat8-ethernet-cables

اشتراک گذاری:
Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.